Deprecated: Creation of dynamic property Yoast\WP\SEO\Premium\Generated\Cached_Container::$normalizedIds is deprecated in /var/www/vhosts/webshop.staging.fcgroningen.nl/httpdocs/wp-content/plugins/wordpress-seo-premium/src/generated/container.php on line 27

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gk-gravityexport domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/vhosts/webshop.staging.fcgroningen.nl/httpdocs/wp-includes/functions.php on line 6170
Maaskant legt ruzie met Nijhuis bij - FC Groningen
string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

Maaskant legt ruzie met Nijhuis bij.

Maandag 05 november 2012 om 11:10

Robert Maaskant heeft gisteren na afloop van de wedstrijd tegen N.E.C. zijn verbale strijd met scheidsrechter Bas Nijhuis bijgelegd. De trainer van FC Groningen toonde zich tijdens de persconferentie hevig verontwaardigd omdat de arbiter hem direct na afloop bij het handen schudden op het veld “een klein kind” had genoemd.

Maaskant was na het laatste fluitsignaal in Euroborg op het arbitrale kwartet afgestapt om hen – zoals te doen gebruikelijk – de hand te schudden en te bedanken voor de leiding. Daarbij spuide de trainer zijn ongenoegen over de hooghartige manier van leiding geven van Nijhuis en met name ook het gedrag van de vierde official. Volgens Maaskant werd hij met “een irritant lachje” terecht gewezen en dat bracht de trainer tijdens de persconferentie tot zijn relaas.
Gesproken
Na afloop daarvan troffen trainer en scheidsrechter elkaar nog in de catacomben van Euroborg. “Ik ben bij hem naar binnen gegaan en we hebben in alle rust met elkaar gesproken”, vertelt Maaskant een dag later. “Nijhuis vroeg mij of het nou nodig was om zo te reageren tijdens de persconferentie. Ik heb hem gezegd dat iedereen heeft kunnen zien dat er wrevel was en ik ben een type die dat dan uitspreekt. De vraag was toch wel gekomen en dan vertel ik liever direct zelf wat mijn ervaring was. Ik heb het daarna met Nijhuis nog over de leiding gehad en we hebben het als volwassen kerels met elkaar uitgesproken. Wij hebben elkaar een hand gegeven en daarmee is de zaak wat mij betreft gesloten.”
Benadrukken
Maaskant wil – net als hij deed bij de persconferentie – nogmaals benadrukken dat zijn kritiek niets te maken heeft met het eindresultaat van de wedstrijd. FC Groningen verloor zondagmiddag in eigen huis met 1-2 van N.E.C. “Ik heb mijn ongenoegen over de leiding namelijk al in de rust van de wedstrijd geuit en toen stonden we dus nog met 1-0 voor. Ik snap dat mensen denken dat mijn reactie voortkwam uit frustratie over het verlies, maar dat staat er dus volkomen los van.”

Gerelateerd nieuws.

10 maanden geleden

FC Groningen bezoekt kinderafdeling Martini Ziekenhuis

12 maanden geleden

‘Ik ben een spits die met zijn hart speelt’

12 maanden geleden

Spits Oskar Zawada tekent in Euroborg