Deprecated: Creation of dynamic property Yoast\WP\SEO\Premium\Generated\Cached_Container::$normalizedIds is deprecated in /var/www/vhosts/webshop.staging.fcgroningen.nl/httpdocs/wp-content/plugins/wordpress-seo-premium/src/generated/container.php on line 27

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gk-gravityexport domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/vhosts/webshop.staging.fcgroningen.nl/httpdocs/wp-includes/functions.php on line 6170
Maaskant: ‘Ontloopt elkaar niet veel’ - FC Groningen
string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

Maaskant: ‘Ontloopt elkaar niet veel’.

Zaterdag 27 oktober 2012 om 12:09

Trainer Robert Maaskant had vrijdagavond een duel gezien waarin de beide ploegen elkaar niet veel ontlopen. Ook collega Jan Wouters van FC Utrecht vond dat ‘een gelijkspel op zijn plek was geweest.”

Robert Maaskant: “De verliezende trainer heeft nooit gelijk. Maar ik vond dat we het goed hebben gedaan in de eerste helft. We stonden tactisch goed en compact. We hebben Utrecht het initiatief gelaten en van daaruit zijn we in de omschakeling gevaarlijk geweest. De eerste helft hebben we het heel goed gedaan. We verzuimen echter een grote kans af te maken en daarnaast wordt ons een strafschop onthouden. De scheidsrechter wilde er niets over zeggen en zit blijkbaar in de ontkenningsfase. De assistenten hebben wel hun verontschuldigingen aangeboden.”
“De 0-1 had veel onrust kunnen veroorzaken en dan hadden we ons plan nog beter kunnen uitvoeren. Utrecht was na de pauze feller. Helaas moesten we noodgedwongen Michael de Leeuw eraf halen. Daardoor was er minder energie in het veld. Het was ook heel vervelend dat Utrecht uit één van de weinige ballen tussen de palen meteen 1-0 maakte. Wij waren vervolgens niet meer bij machte iets te creëren. Tegen de nummer vier van de ranglijst hebben we het desondanks goed gedaan. We staan in de middenmoot. Uiteindelijk ontloopt het elkaar niet veel. We moeten dit zien vast te houden en als het geluk dan ook eens onze kant op valt zijn wijzelf ook een goede middenmoter.”
Jan Wouters: “Dit was een van onze mindere wedstrijden. Het positiespel was in de eerste helft onvoldoende. In het eerste helft hadden we een halfuur lang moeite met Groningen. Bovendien werden basisafspraken niet nagekomen. In de tweede helft kwamen wij beter in het spel en benutten we een van onze weinige kansen. Daarna zijn we niet meer in de moeilijkheden gekomen. Deze jonge groep heeft wel drie punten en bovendien ‘de nul’ gehouden. Dat is ook een vorm van groei doormaken en dus hebben we het prima gedaan. Een gelijkspel was wellicht meer op zijn plek geweest, maar de vreugde over drie punten is er niet minder om.”

Gerelateerd nieuws.

10 maanden geleden

FC Groningen bezoekt kinderafdeling Martini Ziekenhuis

12 maanden geleden

‘Ik ben een spits die met zijn hart speelt’

12 maanden geleden

Spits Oskar Zawada tekent in Euroborg