string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

Elftal vragen aan… Chris Mulder (DTN Services).

Woensdag 24 september 2025 om 11:00

Chris Mulder is eigenaar van DTN Services; een moderne, servicegerichte ICT-leverancier, vooral actief in de wereld van bedrijfsverzamelgebouwen en vastgoed. Chris is nuchter, eerlijk, transparant en bereikbaar. Hij is trots lid van onze businessclub en met businesspartner Anne Keizer trouw deelnemer aan onze buitenlandreizen. In deze ‘Elftal vragen aan…’ gaat het over bereikbaarheid, surfen en de zoektocht naar een CRM-pakket.

1. Kun je wat over jezelf vertellen Chris?
“Ik ben Chris Mulder, woonachtig in Groningen, 45 jaar, getrouwd met Evelyne en vader van drie kinderen, Marco Renzo en Alisa. Sinds 2003 ben ik ondernemer, eerst als eigenaar van TTNoord en vanaf 2012 kwam DTN Services daarbij. Betrokkenheid en oprechte interesse vind ik belangrijke karaktereigenschappen, dus dat probeer ik zelf ook te zijn. Verder denk ik dat ik recht door zee ben. Sommigen vinden wellicht dat ik te direct ben, maar ik houd er gewoon niet van er omheen te draaien.”

Op de achtergrond luistert kantoorgenoot en collega Anne Keizer mee en haakt hier plots en bewust aan; “Chris is extreem creatief, heeft een sterke eigen zienswijze en slimme helicopterview, maar hij is vooral super eerlijk en heeft een gouden hart. Dat mag weleens gezegd worden.” Bij deze!

2. Je bent eigenaar en netwerkspecialist bij DTN Services. Wat doen jullie?
“Wij leveren en beheren complete IT-infrastructuren voor met name vastgoedpartijen en bedrijfsverzamelgebouwen, maar ook voor het brede MKB. Daarbij kun je denken aan beheerde internet- en telefonieverbindingen, WiFi-netwerken en de benodigde hardware zoals routers, switches en WiFi-zenders. We staan garant voor uitgebreide support bij uiteenlopende ICT-vraagstukvraagstukken. We doen dit inmiddels door heel Nederland; van Groningen tot Maastricht en van Arnhem tot Amsterdam.”

3. Jullie richten je vooral op bedrijfsverzamelgebouwen. Wat hebben jullie die markt te bieden?
“We bieden een uniek concept voor eigenaren van bedrijfsverzamelgebouwen, waarbij we veel meer internetverbindingen over een glasvezelkabel kunnen leveren ten opzichte van onze concurrentie en tegen hele gunstige tarieven. De voordelen voor die afnemers zit daarbij in ons totaalaanbod, het ontzorgen en de support; lees het beheer en de expertise van Anne Keizer en mij. We bedienen vele tientallen bedrijfsverzamelgebouwen en hun huurders en zijn erg bekend met die constructies.”

4. Waarin maken jullie bij DTN het onderscheid?
“We staan voor volledige transparantie in onze diensten en stellen de juiste doorvragen om alleen dat te leveren, wat je als afnemer echt nodig hebt. We geven helder advies, leveren kwaliteit tegen normale marges en doen niet aan ingewikkelde en langdurige contracten.”

5. Wat is de beste keus die je als ondernemer ooit hebt gemaakt?
“De keuze om mijn eerste bedrijf TTNoord te verkopen was moeilijk, maar bleek de juiste. Op een gegeven moment leefde ik in de waan van de dag, voelde me een brandweerman. In 2022 heb ik TTNoord verkocht, waardoor ik alleen DTN Services overhield. Daarna ging ik weer met plezier naar kantoor en kreeg meer energie doordat ik me weer bezighield met mooie vraagstukken en het helpen van klanten. De klik met Anne is geweldig en bij dit alles had ik plots veel meer tijd voor mijn gezin, dat was nog een groot voordeel van deze keuze.”

6. Van welke fout heb je veel geleerd?
“Nou ja, al doende leer je vind ik, maar ik heb echt moeten leren om nee te zeggen. Ik zei altijd snel ja, zonder na te denken of iets in de planning paste en te checken of we ergens risico’s liepen. Nu ben ik veel consequenter en vraag mezelf eerst af of een opdracht ook wat oplevert en of we de verwachtingen kunnen waarmaken.”

7. Wat weten mensen niet over jou, wat wel leuk is om te vertellen?
“Dat ik vreemde gezelschappen en nieuwe settingen soms best ingewikkeld vind. Mensen zijn vaak verbaasd als ik vertel dat ik het moeilijk vind om contact te leggen met anderen, maar het lukt me steeds beter. Ik houd er niet van als iets om mij of de zaak draait en vind het helemaal niet leuk om op de voorgrond te staan. Wat dat betreft is dit interview een hele stap voor mij.”

8. Wat kun je niet, maar zou je wel willen kunnen?
“De laatste jaren heb ik in mijn kop dat ik wil leren surfen. Dat kwam omdat ik tijdens een zeilkamp van mijn dochter een keer stond te kijken naar een groep surfers. Het lijkt me heerlijk om op het water bezig zijn, te genieten van het weer, maar ondertussen wel hard werken op die surfplank. Met mijn vrouw zou ik afgelopen zomer beginnen, maar het staat nu in de planning voor komende zomer. Ik ben wel een ‘mooi-weer-surfer’ hoor, haha.”

9. Wat is jouw eerste en mooiste herinnering aan onze FC?
“In het Oosterparkstadion had ik een seizoenkaart op de Tonny van Leeuwen tribune. Wat ik heel mooi vond was de tocht naar het stadion in de mensenmassa. Onderweg kijken naar al die Oosterparkers achter de ramen. Mijn mooiste herinnering aan de FC is de wandeling van het Sontplein naar Euroborg voorafgaande aan de promotiewedstrijd tegen Roda JC. Dat was geweldig! Zingen onder die tunnel, rook en gezang; die beelden kijk ik regelmatig terug.”  

10. Waarom ben je lid van onze FC Groningen Businessclub?
“Omdat ik een sport- en voetballiefhebber ben en de wedstrijden van onze FC volg ik echt met veel plezier. De thuiswedstrijd vanaf onze plekken in B4. Daarnaast dragen we FC Groningen een warm hart toe en gunnen de club het beste. Er staat een energiek team, zowel in het management als de commercie. Er worden veel activiteiten georganiseerd en we worden overal bij betrokken. Dat we zelf niet altijd bij activiteiten aanwezig zijn, ligt meer aan onze beperkte tijd.”

11. Heb je nog een zoekvraag waar andere leden jou mee kunnen helpen?
“Ja, toevallig wel. We zijn op zoek naar een toekomstbestendig CRM-systeem. De afgelopen jaren is DTN flink gegroeid en we blijven groeien. Meer klanten, omvangrijkere projecten en een groeiend team zijn hiervan het gevolg. Hierdoor zijn onze processen complexer en dynamischer geworden. Om deze ontwikkeling blijvend te ondersteunen zoeken we een krachtiger, flexibeler CRM-platform dat meebeweegt met onze ambitie en aangepast kan worden aan eigen wensen.”

“We zoeken een CRM-oplossing met efficiënt inzicht van klantgegevens, strakke coördinatie van inkoop- verkoop- en serviceprocessen, de mogelijkheid om mailwisselingen toe te voegen aan dossiers, een koppeling met ‘snelstart’. Een schaalbare, betrouwbaar en gebruiksvriendelijk CRM-oplossing dus. Het zou leuk zijn als een collega businessclublid ons kan helpen, dus bij deze de oproep.”

Gerelateerd nieuws.

4 weken geleden

Olympia nieuwe partner vrouwenvoetbal FC Groningen

1 maand geleden

Elftal vragen aan… Raymond Smit (Smit Tegels)

1 maand geleden

Regeltante 2.0 komende drie seizoenen trotse shirtpartner Vrouwen 1